حیدریچیانه، رحیم (1387). مبانی برنامهریزی صنعت گردشگری، تهران: انتشارات سمت.
حیدریچیانه، رحیم؛ راحلی، حسین؛ فکری، فاطمه (1396). ارزیابی جاذبههای گردشگری شهری با روش ارزش گذاری مشروط (CVM) مطالعه موردی: جاذبه شورابیل اردبیل، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 4، شماره 1، صص 57-70.
دلاور، علی (1377). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: نشر ویرایش، چاپ چهارم.
رحیمی، داریوش؛ رنجبردستنانی، محمود؛ (1391). ارزیابی و اولویتبندی جاذبههای اکوتوریسم (روستاهای هدف گردشگری استان چهارمحال و بختیاری)، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقه ای، سال چهارم، شماره 14، صص 131-150.
رنجبریان، بهرام؛ زاهدی، محمد (1388). شناخت گردشگری، چاپ هفتم، اصفهان: انتشارات چهارباغ.
سلطانی، سحر؛ شاهنوشی، ناصر (1391). اولویتبندی جاذبههای گردشگری عمده شهرستان مشهد از منظر گردشگران داخلی، دو فصلنامه مطالعات گردشگری، دوره اول، سال اول، شماره اول، صص 5-17.
ضرغامبروجنی، حمید (1391). برنامهریزی توسعه جهانگردی: رویکرد همپیوند و پایدار، چاپ دوم، تهران: انتشارات مهکامه.
ضیایی، محمود؛ داغستانی، سعید (1389). تحلیل سلسله مراتبی جاذبههای تاریخی – فرهنگی شهرستان نیشابور، جغرافیا و توسعه، شماره 17، صص 113-138.
علی اکبری، اسماعیل (1392). جغرافیای گردشگری ایران، تهران: انتشارت سمت.
قالیباف، محمدباقر؛ شعبانیفرد، محمد (1390). ارزیابی و اولویتبندی جاذبههای گردشگری برای توسعه گردشگری شهری بر اساس مدلهای تصمیم گیری چند متغیره (مطالعه موردی: شهر سنندج)، تحقیقات جغرافیایی، سال 26، شماره دوم، صص 147-172.
قنبری، یوسف؛ کماسی، حسین؛ جمینی، داود؛ آریانپور، آزاد (1391). شناسایی و اولویتبندی جاذبههای گردشگری شهرستان روانسر بر اساس پتانسیل جذب گردشگر، جغرافیا و پایداری محیط، شماره3، صص 65-86.
کروبی، مهدی؛ یوسفی، جواد (1389). مقایسه ادراکات و انتظارات مهمانان نسبت به پنج بُعد کیفیت خدمات در صنعت هتلداری (مطالعه موردی هتل همای 2 مشهد)، مطالعات جهانگردی، سال پنجم، شماره 13، صص 65-84.
لامزدن، لس (1387). بازاریابی گردشگری، ترجمه ابوالفضل تاجزاده نمین، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
مهدوی، داوود؛ رکنالدینافتخاری، عبدالرضا؛ سجاسیقیداری، حمداله (1395). طراحی راهبردهای توسعه پایدار گردشگری روستاهای تاریخی-فرهنگی ایران، جغرافیا و برنامهریزی، سال 20، شماره 56، صص 275-300.
نوری، سیدهدایتاله؛ مرادی هوسین، نصرت؛ مرادی، کبریا؛ پسندی، شیرکو (1396). تحلیلی بر میزان رضایت مندی گردشگران گل و گیاه در زمآنهای اوج ورود به شهرستان محلات، جغرافیا و برنامهریزی، سال 21، شماره 60، صص 239-261.
Bindu T., Kanagaraj C. (2013). Destination Attractiveness: an Analysis of Domestic Travelers To Kerala, International Journal of Management & Business studies, pp. 61-67.
Boley, B. B., McGehee, N. G., & Hammett, A. T. (2017). Importance-performance analysis of sustainable tourism initiatives: The resident perspective. Tourism Management, 58, pp. 66-77.
Chen, Luan, Ng, Eric, Huang, Shyh-Chang, and Fang, Wei-Ta. (2017), A Self-Evaluation System of Quality Planning for Tourist Attractions in Taiwan: An Integrated AHP-Delphi Approach from Career Professionals, Sustainability, 9, 1751; pp. 1-18.
Dabphet, Siripen (2017). Applying Importance-Performance Analysis to Identify Competitive Travel Attributes: An Application to Regional Destination Image in Thailand, Journal of Community Development Research (Humanities and Social Sciences), 10(3), pp. 7-21.
Richards, Greg (2001). Cultural attractions and European tourism, CABI Publishing, ISBN 0 85199 440 7.
Richards, Greg (2002). Tourism attraction systems Exploring Cultural Behavior, Annals of Tourism Research, Vol. 29, No. 4, pp. 1048–1064.