1ـ پاپلی یزدی، محمدحسین و سقایی، مهدی (1385)، «گردشگری (ماهیت ومفاهیم)»؛ سمت، چاپ اول.
2ـ حیدری، رحیم (1387)، «مبانی برنامهریزی صنعت گردشگری»، سمت، چاپ اول،تهران.
3ـ دانشگاه هنر تبریز (1385)، «طرح جامع گردشگری استان آذربایجان شرقی».
4ـ رنجبریان، بهرام (1385)، «تصویر استنباط شده از ایران به عنوان یک مقصد گردشگری»، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان (علوم انسانی)، جلد بیست و یکم، شماره 2، صص 80-69.
5ـ رنجبریان، بهرام و قنبری، حسن (1386)، «تأثیر تجربه سفر بر وجهه استنباط شده از ایران به عنوان یک مقصد گردشگری در بین گردشگران خارجی»، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان (علوم انسانی)، جلد بیست و هفتم، شماره 6، صص 16-1.
6 ـ صدر موسوی، میرستار و دخیلی کهنموئی، جواد (1386)، «ارزیابی وضعیت تسهیلات گردشگری استان آذربایجانشرقی از دید گردشگران»، مجله پژوهشهای جغرافیایی، شماره 61 ، صص 143-129.
7ـ مرکز آمار ایران (1385)، «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن»، جمعیت شهرهای کشور بر حسب سن و جنس.
8ـ مؤمنی، منصور (1387)، «تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS»، کتاب نو، چاپ دوم.
9- Arturo Molina, Mar Gomez and David Martin Consueqra (2010), “Tourism Marketing Information and Destination Image Management”, African Journal of Business Management, Vol 4(5). Pp. 722-728, May 2010, Available Online at
10- Ashworth. GW and Goodall, BC (1998), “Marketing Tourism Places”, Routledge, London.
11- Beerli, A. and Marting, J.D. (2004), “Factors Influencing Destination Image”, Annals of Tourism Research, 31(3) 657-681.
12- Charlotte M. Echtner and J.R. Brent Ritchie (2003), “The Journal of Tourism Studies”, Vol. 14, No, 1.
13- Ching, Fuchen and Dungchun tsai (2007), “How Destination Image and Evaluation Factors Effect Behavioral Intentions?” Tourism Mangment, 28, 1115-1122.
14- Gunn, C. (1988), “Vacation Scapes: Designing Tourist Regions”, New York.
15- Martin Selby and Nigel J Morgan (1996), “Reconstruing Place Image”, a Case Study of Its Role in Destination Market Research, Tourism Management, Vol. 17, No. 4, pp. 287-294.
16- Moscardo, G. (2000). “Cognition”, Encyclopedia of Tourism, Routledge, London and New York.
17- Pearce, P.L. (1988), “The Ulysses Factor: Evaluating Visitors in Tourist Setting”, New York: Springer-Verlag.
18- Stabler, M.J. (1988), “The Image of Destination Regions: Theoretical and Empirical Aspects”, in Goodall, B. and Ashworth, G. (Editors), Marketing in the Tourism IndustryÐthe Promotion of Destina- tion Regions”, London: Routledge, 133.