ـ امینرشتی، نارسیس؛ فهیمیفر، فاطمه و ابراهیم صیامیعراقی (1388)، «عوامل موثر بر صنعت گردشگری در منطقه مرکز، جنوب و غرب آسیا»، فصلنامه علوم اقتصادی، شماره 8، صص 111-97.
ـ فاتح، حبیبی و حسین عباسینژاد (1384)، «تصریح و برآورد تابع تقاضای گردشگری ایران با استفاده از دادههای سری زمانی مقطعی»، مجله تحقیقات اقتصادی، شماره 70، صص 115-91.
ـ صیدائی، سیداسکندر و زهرا هدایتی مقدم (1389)، «نقش امنیت در توسعه گردشگری»، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شوشتر، شماره 8، صص 110-97.
ـ فاست، لوران (2009)، «مبانی شبکههای عصبی»، ترجمه: هادی ویسی، کبری مفاخری و سعیدباقری شورچی، جلد 1، چاپ اول، تهران، انتشارات نص.
ـ فرهودی، رحمتالله و محمود شورچه (1389)، «برآورد اثر تغییرات فصلی بر درآمد گردشگری معبد آناهیتا با تحلیل رگرسیونی»، جغرافیا و توسعه، شماره 17، صص 62-45.
ـ فلیحی، نعمت و بهروز جعفرزاده (1390)، «بررسی عوامل موثر بر توریسم؛ تلفیق روشهای اقتصادسنجی و سیستم دینامیکی»، فصلنامه علوم اقتصادی، شماره 14، صص 90-53.
ـ لطفی، حیدر و ناصر سلطانی (1387)، «گردشگری، دولت و اقتصاد سیاسی در ایران»، فصلنامه چشم انداز جغرافیائی، شماره 7 ، صص 111-87.
ـ محمدزاده، پرویز، بهبودی، داوود، فشاری، مجید، منیپور، سیاب،(1389)، «تخمین تقاضای گردشگری ایران به تفکیک چند کشور منتخب با استفاده از رهیافت TVP»، فصلنامه اقتصاد مقداری، شماره 2، صص 149-171.
ـ محمدی،تیمور، کریمی، مجتبی، نجارزاده، نگین و معصومه شاهکرماوغلی (1389)، «عوامل موثر بر تقاضای گردشگری در ایران»، فصلنامه علوم اقتصادی، شماره10، صص 51-27.
ـ ملکینژاد، حسین و ربابه پورشرعیاتی (1392)، «کاربرد و مقایسه مدل سری زمانی تجمعی و مدل شبکه عصبی مصنوعی در پیشبینی تغییرات سطح آب زیرزمینی (مطالعه موردی دشت مروست)»، علوم و مهندسی آبیاری، شماره 3، صص 81-92.
ـ مهناج، محمدباقر (1388) «مبانی شبکههای عصبی»، انتشارات دانشگاه امیرکبیر، تهران
ـ مؤمنیوصالیان، هوشنگ و لیلا غلامیپور (1390)، «تخمین تابع تقاضای گردشگری در استانهای منتخب»، فصلنامه علوم اقتصادی، شماره 14، صص 184-166.
ـ هزارجریبی، جعفر و ملکمحمد نجفی (1391)، بررسی جامعهشناختی عوامل موثر بر توسعه گردشگری در ایران، جغرافیا و برنامهریزی محیطی، شماره 3، صص 133- 146.
-Alaeddinoglu. Faruk & Selcuk Can. Ali (2011), “Identification and Classification of Nature – Based Tourism Resources: Western Lake Van Basin Turkey, The 2nd International Geography Symposium GEOMED 2010”, Procedia Social and Behavioral Sciences, Vol. 19, PP. 198-207.
-Ali Raza. Syed & Jawaid, Syed Tehseen (2013), “Terrorism and Tourism: A Conjunction and Ramification in Pakistan”, Economic Modelling, Vol. 33, PP. 65-70.
-Atan. Sibel & Arslanturk. Yalcin (2012), “Tourism and Economic Growth Nexus: An Input Output Analysis in Turkey, wcbm2012”, Procedia- Social and Behavioral Sciences, Vol 62, PP. 952-956.
-Burger. C.J.S.C, Dohnal. M & et al (2001), “A Practitioners Guide to Time Series Methods for Tourism Demand Forecasting; a Case Study of Durban South Africa”, Tourism Management, Vol.22, PP. 403-409.
-Chen. Chun-Fu; Lai. Ming-Cheng & et al (2012), “Forecasting Tourism Demand Based on Empirical Mode Decomposition and Neural Network”, Knowledge Based Systems, Vol. 26, PP. 281-287.
-Curry Bruce, Morgan Peter, Silver Mick (2002), “Neural Networks and Non-Linear Statistical Methods: An Application to The Modelling of Price–Quality Relationships”, Computers & Operations Research, Volume 29, Issue 8, July 2002, PP. 951-969.
-Gunter, Ulrich & Onder, Irem (2015), “Forecasting International City Tourism demand for Paris: Accuracy of Uni-and Multivariate Models Employing Monthly Data”, Tourism Management, Vol. 46, pp. 123-135.
Kuvan, Yalcin (2005), “The Use of Forests for The Purpose of Tourism: Tthe Case of Belek Tourism Center in Turky”, Journal of Environmental Management, Vol. 75, PP. 263-274.
-Law, Rob (2000) Back-Propagation Learning in Improving Tthe Accuracy of Neural Network-Based Tourism Demand Forecasting”, Tourism Management, Vol.21, PP. 331-340.
-Pai, Ping-Feng; Hung. Kuo-Chen & etal (2014), “Tourism Demand Forecasting Using Novel Hybrid System”, Expert Systems with Application, Vol. 41, PP. 3691-3702.
-Palmer, Alfonso; Montano, Juan Jose & et al (2006), “Designing an Artificial Neural Network for Forecasting Tourism Time Series”, Tourism Management, Vol. 27, PP. 781-790.
-Sariisik, Mehmet, Turkay, Oguz & etal (2011), “How to Manage Yacht Tourism in Turkey: A Swot Analysis and Related Strategies”, 7th International Strategic Management Conference”, Procedia Social and Behavioral Sciences, Vol. 24, PP. 1014-1025.
-Shahrabi, Jamal; Hadavandi, Esmaeil & et al (2013), “Developing a Hybrid Intelligent Model for Forcasting Problems: Case Study of Tourism Demand Time Series”, Knowledge–based Systems, Vol. 43, PP. 112-122.
-Song, Haiyan & Li. Gang (2008), “Tourism Demand Modeling and Forecasting- A Review of Recent Research”, Progress in Tourism Management, Vol. 29, PP. 203-220.
-Yu Chen. Kuan (2011), “Combining Linear and Nonlinear Model in Forecasting Tourism Demand”, Expert Systems with Applications, Vol. 38, PP. 10368-10376.