ژئوتوریسم، اکوتوریسم و گردشگری
بنفشه فراهانی؛ جعفر بهاری؛ شهلا بهاری؛ مرجان بذله
دوره 22، شماره 64 ، شهریور 1397، ، صفحه 19-33
چکیده
هدف مقالهی حاضر مطالعهی عوامل مؤثر بر وفاداری به مقصد گردشگری تبریز است. دادههای مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونهگیری در دسترس از گردشگران خارجی که در آبان ماه 1394 به شهر تبریز سفر کرده اند و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. روش پژوهش مقاله حاضر توصیفی- تحلیلی است. همچنین از نرمافزارهای SPSS 16 وLisrel 8.5 از روشهای ...
بیشتر
هدف مقالهی حاضر مطالعهی عوامل مؤثر بر وفاداری به مقصد گردشگری تبریز است. دادههای مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونهگیری در دسترس از گردشگران خارجی که در آبان ماه 1394 به شهر تبریز سفر کرده اند و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. روش پژوهش مقاله حاضر توصیفی- تحلیلی است. همچنین از نرمافزارهای SPSS 16 وLisrel 8.5 از روشهای مختلف آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها استفاده شده است. با توجه به این که حجم جامعه نا معلوم میباشد از فرمول کوکران به منظور تعیین حجم نمونه استفاده شده است که عدد 384 بدست آمده است. در این تحقیق از مدل سان و همکاران (2013) استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که آشنایی با مقصد گردشگری بر تصویر ذهنی مقصد گردشگری تأثیر مثبت و معنا داری دارد. تصویر ذهنی مقصد گردشگری بر ارزش ادراک شده و رضایت گردشگری تأثیر مثبت و معنا داری دارد. ارزش ادراک شدهی گردشگر از یک مقصد گردشگری بر رضایت گردشگر و وفاداری به آن مقصد تأثیر مثبت و معنا داری دارد. و همچنین تأثیر رضایت گردشگر از یک مقصد گردشگری بر وفاداری به آن مقصد مثبت و معنا داراست.