آردیان، آرام؛ اسعدی، میرمحمد و احمدخانی، مسعود. (1400). تحلیل تعاملات شبکهای کسبوکارهای حوزه گردشگری با تمرکز بر رویکرد تحلیل شبکههای اجتماعی مورد مطالعه: شهر یزد، فصلنامه علمی- پژوهشی گردشگری و توسعه، سال 10 (1): 123-107.
اشراقی، سانلی. (1396). «تحلیلی بر نرخ جذابیت و رتبهبندی مقاصد گردشگری شهری کلانشهر تبریز»، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامهریزی گردشگری، دانشکده برنامهریزی و علوم محیطی، دانشگاه تبریز.
اسماعیلزاده، حسن. (1398)، تحلیل ارتباط هوشمندسازی و پایداری در فضای شهری (مطالعه موردی: منطقه 6 شهر تهران)، نشریه علمی – پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی، سال 23، شماره 68: 1-21.
جاوید، مجید؛ اسدی، حسن؛ گودرزی، محمد و محمدی ترکمانی، احسان. (1391)، نقش اینترنت و رسانههای نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره اول، شماره3: 43-49.
روحانی، سعید و زارع رواسان، احد. (1392). شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر ارتقاء گردشگری الکترونیکی در ایران، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال دوم، شماره 5: 184-206.
رتبهای، ساینا و زارع رواسان، احد. (1394). ارزیابی ارتباط بین میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی فناوری اطلاعات و افسردگی جوانان، فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، سال چهارم، شماره 13: 115-141.
روستایی، شهریور؛ رنجبرنیا، بهزاد و پورمحمدی، محمدرضا. (1400). تحلیلی بر مفهوم توسعه شهری دانشبنیان با تاکید بر عامل شکاف دیجیتال در کلانشهرهای ایران (مورد: تبریز 2018)، نشریه علمی و پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی، سال 25، شماره 75: 170-157.
رضازاد عموزین الدینی، مجید. (1397). تاریخ تبریز از دوران باستان تا برآمدن مغولان، نشر اختر، چاپ پنجم.
رحیمی، بابک؛ کرمانی، حسین؛ علی حسینی، زهره و مشکینی، محمد مهدی. (1395). رابطه استفاده از تلفن همراه هوشمند و شکاف دیجیتالی در شهر تهران، فصلنامه مطالعات رسانه های نوین، سال دوم، شماره 7: 85-118.
سید علیپور، سید خلیل و صدر، سیده زهرا. (1398). نقش فضاهای مجازی در آشنایی و تصویر ذهنی گردشگران خارجی در سفر به ایران (مطالعه موردی: شهر تهران)، فصلنامه علمی پژوهشی برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 8، شماره4: 217-197.
شفیعی، ساناز؛ رجب زاده قطری، علی؛ حسن زاده، علیرضا و جهانیان، سعید .(1396). بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر توسعة پایدار مقاصد گردشگری به منظور توسعة مقاصد گردشگری هوشمند (با استفاده از رویکرد فراترکیب)، فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال هفتم، شماره 4، شماره پیاپی 27: 116-95.
کروبی، مهدی و فکری زاد، نازنین. (1396). نقش رسانهها در ترویج گردشگری غذایی در شهرستان رشت، فصلنامه علمی – ترویجی جامعه، فرهنگ و رسانه، سال 6، شماره 23: 150-127.
فلاح تفتی، نازنین؛ رجوعی، مرتضی و غیور باغبانی، سید مرتضی. (1400). واکاوی عوامل موثر بر اشتراکگذاری دانش درباره مقصد گردشگری در شبکه اجتماعی اینستاگرام، فصلنامه علمی- پژوهشی گردشگری و توسعه، سال دهم، شماره اول: 188-173.
قنبری، ابوالفضل؛ آقایاری هیر، محسن و زیدی، لاله. (1399). ارزیابی تاثیر آمادگی الکترونیکی بر گردشگری الکترونیکی، مورد مطالعه: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، فصلنامه علمی – پژوهشی گردشگری و توسعه، سال نهم، شماره 3: 17-30.
محمدی، مصطفی؛ میرتقیان رودسری، سید محمد (1395) نگرش گردشگران به نقش رسانههای اجتماعی در فرآیند برنامهریزی سفر، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال دوم، شماره 8: 238-203.
مشکینی، ابوالفضل؛ علیپور، سمیه و حاجیزاده، مریم. (1397). ارزیابی تاثیر رسانههای مجازی در توسعه صنعت گردشگری از دیدگاه کاربران شبکههای مجازی، گردشگری شهری، دوره 5، شماره 2: 69-53.
Buhalis, D. & Amaranggana, A., (2013), Smart tourism destinations, Information and Communication Technologies in Tourism, Springer International Publishing: 553-564.
Buhalis, D., (2020), Technology in tourism- from information communication technologies to eTourism and smart tourism towards Ambient Intelligence Tourism: a perspective article, Tourism Review 75: 267-272.
Chaulagain, S., Wiitala, J. & Fu, X., (2019), The impact of country image and destination image on US tourists’ travel intention, Journal of Destination Marketing & Management 12: 1-11.
Coves-Martinez, A. L., (2022), Cultural intelligence as an antecedent of satisfaction with the travel app and with the tourism experience, Computer in Human Behavior 127 (107049): 1-12.
Crompton, J., (1979), An assessment of the image of Mexico as a vacation destination and the influence of geographical location upon that image, Journal of Travel Research 17(4): 18–23.
Dayour, F., Park, S. & Kimbu, Albert. N., (2019), Backpackers’ perceived risks towards smartphone usage and risk reduction strategies: A mixed methods study, Tourism Management 72:52–68.
Garcia-Milon, A., Olarte-Pascual, C., Juaneda-Ayensa, E., (2021), Assessing the moderating effect of COVID-19 on intention to use smartphones on the tourist shopping journey, Tourism Management 87 (104361):1-12.
Goh, D. H., Ang, R. P., Lee C. S. & Lee, C. K., (2010), Determining services for the mobile tourist, Journal of Comput. Information Systems, 51(1): 31-40.
Govers, R. & M. Go, F., (2005), Projected destination image online: Website content analysis of pictures and text, Information Technology & Tourism 7(2): 73–89.
Gunn, C., (1972), Vacation scape: Designing Tourism Regions, Austin Bureau of Business Research. University of Texas.
Hasnat, M. & Hasan, S., (2018), Identifying tourists and analyzing spatial patterns of their destinations from location-based social media data, Transportation Research, Part C 96: 38–54.
Huang, C. Derrick, Goo, J., Nam, K. & Yoo, C. W., (2017), Smart tourism technologies in travel planning: The role of exploration and exploitation, Information & Management 54: 757–770.
Ivars-Baidal, J., A. Celdran-Bernabeu, M, Femenia-Serra, F., F. Perles-Ribes, J. & Giner-Sanchez, D., (2021), Measuring the progress of smart destinations: The use of indicators as a management tool, Journal of Destination Marketing & Management 19 (100531):1-20.
Jamal, S. H., Muhammad, A. & Khan, N. A., (2016), Does the Use of Smartphone Influence Travel Outcome? An Investigation on the Determinants of the Impact of Smartphone Use on Vehicle Kilometers Travelled, World Conference on Transport Research - WCTR 2016 Shanghai, 10-15 July 2016, Transportation Research Procedia 25: 2690–2704.
Jeong, C., Holland, S., Jun, H. So. & Gibson, H., (2012), Enhancing destination image through travel website information, International Journal of Tourism Research, 14(1): 16-27.
Kalia, P., Dwivedi, Y. K. & Acevedo-Duque, A., (2022), A novel smartphone user classification metrics, Journal of Innovation & Knowledge 7 (100179):1-4.
Meiliana, Irmanti, D., Hidayat, M. R., Amalina, N. V. & Suryani, D., (2017), Mobile Smart Travelling Application for Indonesia Tourism, 2nd International Conference on Computer Science and Computational Intelligence, 13-14 October 2017, Bali, Indonesia, Procedia Computer Science 116: 556–563.
Moores, S., (2003), The doubling of place: Electronic media, time-space arrangements and social relationships, In N. Couldry & A. McCarthy (Eds.), Mediaspace: Place, scale, and culture in a media age, London, pp. 21–36.
Parro, L., (2013), Smart Traveling with Smartphones – or is it? Turku University of Applied Sciences, Degree program in Hospitality Management | Production in Management of Services, pp 1-54.
Rudez, H. N. & Vodeb, K., (2015), Students’ Use of social media-during the Travel Process, Tourism and Hospitality Management 21(2): 179-190.
Saura, J. R., (2021), Using Data Sciences in Digital Marketing: Framework, method, and performance metrics, Journal of Innovation & Knowledge 6: 92-102.
Scuttari, A., (2021), Tourism experience in motion. Mobile, visual and psychophysiological methods to capture tourist on the move, Tourism Management Perspectives 38 (100825): 1-13.
Smith, W. W., Li, X., Pan, B., Witte, M. & Doherty, S. T., (2015), Tracking destination image across the trip experience with smartphone technology, Tourism Management 48: 113-122.
Tan, W. K., (2017), The relationship between smartphone usage, tourist experience and trip satisfaction in the context of a nature-based destination, Telematics and Informatics 34: 614–627.
Tavitiyaman, P., Qu, H., Tsang, W. L. & Lam, C. R., (2021), The influence of smart tourism applications on perceived destination image and behavioral intention: The moderating role of information search behavior, Journal of Hospitality and Tourism Management 46: 476-487.
Ting, D. H., Lim, S. F., Patanmacia, T. S., Low, C. G. & Ker, G. C., (2011), Dependency on smartphone and the impact on purchase behavior, young consumer. Emerald Group Publishing Limited 12(3): 193-203.
Tussyadiah, I. P. & Zach, J. F., (2012), The role of geo-based technology in place experiences. Annuals of Tourism Research 39(2): 780-800.
Wang, D., Xiang, Z. & Fesenmaier, R. D., (2014), Adapting to the mobile world: A model of smartphone use, Annals of Tourism Research 48: 11–26.
Wang, N. (2000), Tourism and modernity: A sociological analysis, Amsterdam: Pergamon.
Xia, M., Zhang, Y. & Zhang, C., (2018), A TAM-based approach to explore the effect of online experience on destination image: A smartphone user's perspective, Journal of Destination Marketing & Management 8: 259–270.
Yuan, Y., Gretzel, U. & Fesenmaier, D. R., (2006), The role of information technology use in American convention and visitors bureaus, Tourism Management 27(2): 326-341.