برنامه ریزی شهری
بررسی عوامل تأثیرگذار بر تحقق بازآفرینی شهری پایدار در عصر پساکرونا (مطالعه موردی: کلان‌شهر تبریز)

احمد اسدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 آبان 1401

https://doi.org/10.22034/gp.2022.52311.3022

چکیده
  بازآفرینی شهری به‌عنوان بینش عملیاتی و رویکردی جامع و یکپارچه، به‌دنبال ارتقاء شرایط اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و محیطی جامعه‌ی شهری است که در معرض تغییر قرار گرفته‌اند؛ به‏گونه‏ای که در نهایت به یک پیشرفت و بهبود پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی منجر ‏گردد. در این بین، یکی از مشکلات مستمر سکونتگاه‌های انسانی مخاطرات ...  بیشتر

برنامه ریزی شهری
سنجش شاخص‌های شکوفایی شهری در شهرهای میانه اندام ایران (مطالعه موردی: شهر زنجان)

احمد اسدی؛ محسن احدنژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آبان 1402

https://doi.org/10.22034/gp.2023.58116.3183

چکیده
  امروزه، با توجه به رشد فزاینده‌ی جمعیت شهرها، مسائل و مشکلات متعددی دامن‌گیر شهرها شده است. بدین منظور سازمان اسکان بشر به‌منظور مواجهه با این مسائل و مشکلات و تحقق پایداری شهرها، رویکرد شکوفایی شهری را با تأکید بر پنج بعد بهره‌وری، توسعه‌ی زیرساخت‌ها، کیفیت زندگی، برابری و مشارکت اجتماعی و پایداری محیط‌زیست مطرح کرده است. با ...  بیشتر

توسعه میان‌افزا و تاثیر آن بر مولفه‌های مختلف در بافت فرسوده شهر زنجان

احمد اسدی؛ محمدرضا پورمحمدی

دوره 24، شماره 72 ، شهریور 1399، ، صفحه 35-59

https://doi.org/10.22034/gp.2020.10889

چکیده
  در دهه­ های اخیر با ظهور انگاره ­های جدید، رشد و توسعه شهری به صورت هوشمند مطرح شده است و توسعه میان ­افزا جزئی از آن به شمار می­ آید. توجه به راهبرد توسعه میان­ افزا باعث رونق بافت­های فرسوده و ناکارآمد شهری می ­شود. هدف این مطالعه بررسی تاثیر راهبرد توسعه میان‌افزا بر مولفه ­های سرزندگیو مطلوبیت اجتماعی می­باشد. پژوهش ...  بیشتر

برنامه ریزی شهری
بررسی سرزندگی و رابطه آن با انتخاب نواحی مسکونی (مطالعه موردی؛ بافت فرسوده مرکزی شهر زنجان)

دکتر محمدرضا پورمحمدی؛ شهریور روستایی؛ احمد اسدی

دوره 23، شماره 67 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 45-65

چکیده
      به دلایل گوناگون تامین سرزندگی در مراکز شهری و بویژه در بافت­های فرسوده به یکی از دغدغه­های اصلی نظام­های مدیریت شهری به ویژه در کشورهای توسعه یافته تبدیل گردیده است. بدون تردید یکی از عوامل موثر بر توسعه میان­افزا و ترغیب شهروندان به مسکن­گزینی در بافت­های فرسوده و مرکزی شهر خلق سرزندگی در آن­ها می­باشد. ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر بر کاهش تمایل به استفاده از دوچرخه در سفرهای شهری (مطالعه موردی؛ شهر زنجان)

رسول قربانی؛ احمد اسدی

دوره 19، شماره 51 ، فروردین 1394، ، صفحه 267-288

چکیده
  افزایش جمعیت شهرها در کشورهای جهان سوم و به­تبع آن استفاده روزافزون از سوخت­های فسیلی و افزایش ترافیک، این کشورها را با معضلات متعدد روبرو ساخته است. دوچرخه با مزایای منحصربه­فرد نظیر ارزانی، صرفه در مصرف انرژی، کم­ترین ترافیک و اثرات منفی زیست محیطی بیش از پیش به­عنوان مکمل سایر وسایط نقلیه مورد توجه قرار گرفته است. یکی ...  بیشتر